• ···
Jeg kommer til Herning rocker 2018!

Film anmeldelse; Jeg er William

maxresdefault

Simone og jeg, var igår i Scala biografen i Holstebro, for at se filmen ” Jeg er William “, som egentlig henvender sig til børn, men efter at have set traileren, synes jeg egentligt at filmen så meget sjov ud. Filmen har simpelthen givet mig stof til eftertanke og er en film, som jeg synes henvender sig rigtig godt til børn, fordi den giver nogle forskellige aspekter af livet og beskriver dem på en børnevenlig måde. Nogle af de ting, som kan være en gråzone, som fx. at lave med en psykisk syg mor, eller have mistet sin far – eller måske have kriminaliteten tæt inde på livet i familien, sætter filmen fokus på og giver problemerne et børnevenligt udtryk, som er med til at sætte fokus på at det er sådan at nutidens Danmark ser ud. Ikke alt er perfekt – ikke alt er som det ser ud, når man ikke på det udefra. Samtidig har filmen en masse gode scener, som både sætter fokus på det at være bange, mobbet og presset, samt det at være forelsket, hvilket jeg synes passer rigtig godt ind i filmens i forvejen gode vej, med at oplyse de unge seere om alverdens ting.

Skal man måske påpege noget som der ikke er så godt i filmen, så vil det være den skuespil som bliver spillet i filmen. Jeg kunne godt se, at der var blevet levet mere ind i rollerne i filmen. Men samtidig trækker det også op, at en så god skuespiller som Rasmus Bjerg er med i filmen, hvilket er med til at styrke filmen, til at blive mere professionel udført.

Filmen får: ★★★✫✫✫