• ···
Hvad vil jeg opnå i 2018?

Filmanmeldelse; Wonder

wonder3

Simone og jeg var igår i Scala biografen i Holstebro, for at se en film som vi længe har glædet os til at se, nemlig filmen ” Wonder “, hvor bl.a. Julia Roberts og Owen Wilson spiller med i. Filmen følger den 10-årige Auggie Pullman, som er født med et deformt ansigt. Drengen er blevet hjemmeundervist af sin mor, men skal nu begynde på den lokale privatskole i 5. klasse. Et skridt der hverken er nemt for Auggie eller hans forældre, da de hele livet igennem, har været vant til skræmte blikke og grin, når folk så Auggie, for når man ser så anderledes ud, er det nemlig svært at passe ind, og for Auggie bliver det en udfordring at vise den indre skønhed, der i virkeligheden tæller. Samtidig må hans mor, far og søster hver især lære at give slip på deres lille vidunder, når han sprede sine vinger i et skridt nærmere mod at kunne klare sig selv.

Det var en virkelig rørende film, som gav de forskellige perspektiver af et families liv, når de ikke er “fejlfrie”. Filmen viste både fra Auggies egen side, hans søsters side og hans kammerats side, hvordan verden så ud, med en fortælling om at alle har hver deres fejl og det ikke kun er Auggie som kan have dårlige dage. Det var en film som gav et meget stærkt livssyn, i billedet af hvor stærk en person, den lille dreng Auggie var. Filmen var fantastisk og kan uden tvivl anbefales at se. Jeg fældede en tåre og det er jeg også sikker på at den vil gøre hos dig.

Filmen får uden tvivl: ★★★★★★