Tilbageblik på mit interview i TV Midt/Vest

Rejsetip; Oplev det fantastiske Mallorca!

mallorca-2

Jeg var tilbage i efterårsferien 2015 på Mallorca, sammen med min mor og min storesøster. Vi havde hjemmefra booket vores flybilletter og hotel seperat på nettet. Derudover havde vi også lejet en bil over nettet, som vi kunne afhente da vi ankom i lufthavnen. Lige netop det med bil, kan virkelig anbefales når man besøger Mallorca, da det giver mulighed for at komme rundt på øen og opleve den helt fantastiske natur som der er at finde på øen. Vi benyttede ihvertfald bilen rigtig meget, da det gav os muligheden for at besøge de forskellige seværdigheder og naturområder. Kigger du fx. på billederne ovenfor, så besøgte vi et meget kendt udkigspost på den nordlige side af Mallorca. Eller på det øverste billede, hvor vi tog ned til en lille havneby, som var enormt hyggelig. Her kunne vi bade i fred og ro fra andre turister, i det lækre blå vand.

Men Mallorca kan også sagtens opleves på fødderne. Mallorca er kendt for at være en sports ø, hvor der er rigtig mange som der tager til, for at dyrke sport. Men man er selvfølgelig begrænset af at man kun kan besøge området omkrig sig. Billedet nedenfor, viser en af vores mange gåture i nærområdet omkring der hvor vi boede. Vi var så heldig at finde en stor lejlighed med Swimmingpool til, hvor der var havudsigt – Og så til næsten ingen penge. I kan se den fantastiske udsigt på de nederste billeder. Det fortæller også lidt om, hvor meget man egentlig får for pengene ved at rejse til Mallorca. Vi gav ca. 1200,- for 5 dage i lejligheden, som lagde i den østlige del af Mallorca, rettere sagt mellem Porto Petro og Cala D’or.

Hvad skal man så opleve på Mallorca?
Hvis du vælger at besøge Mallorca, så skal du først og fremmest lægge dit fokus på at nyde de fantastiske naturområder, samt de utrolig lækre strande. Men mulighederne er mange med Mallorca. Du kan fx. besøge vin plantager, hvis du er interesserer dig for vin. Eller du kan besøge de verdenskendte drypstenshuler. Vi valgte også at tage ind til et stort shoppingområde nord for Palma. Her var det nærmest som en lille by, som bestod af butikker. Du kan også vælge at besøge et af de mange markeder som finder sted på Mallorca. Her er det en fordel at undersøge hvor markederne er og hvornår de finder sted, på nettet inden at du tager afsted. Der er markeder stort set dagligt på øen, hvor der bliver handlet med mad, antikviteter, tøj og gøgl. Dette er uden tvivl et besøg værd.

mallorca-1

Photobucket

2 kommentarer

• Jeg har aldrig selv besøgt Mallorca, men det ser ud til at være en rigtigt smuk ø med masser af spændende oplevelser (:

Siden  ·  Svar på kommentar
    • jakobfuglsangblog

Det kan uden tvivl anbefales at besøge øen. Vi valgte selv at bestille gennem Momondo. Men man kan også bruge sider som Trivago eller Hotels.com, for at sammenligne priserne. Det var den måde at vi fandt det så billigt på.

Det er bare at springe ud i det og tage afsted. Vi var afsted i 5 dage, hvilket måske var lige i underkanten. Så jeg vil anbefale at tage afsted i hvertfald en uge.