Weekend tur med Simone!

Anmeldelse af tidens hotteste biograffilm!

12-strong-set-visit-main

Simone og jeg har for nyligt været i Scala i Holstebro og se 3 forskellige film, som har premiere lige nu. Det er 3 vidt forskellige film, men det som de har til fælles er at de er længe ventet blandt den danske befolkning, deriblandt også Simone og jeg. Kigger vi først og fremmest på filmen 12Strong, som bygger på tiden kort efter terrorangrebet på World Trade Center, den 11. september 2001, hvor en gruppe elitesoldater blive sendt til Afghanistan for at bekæmpe Taliban. Alt dette skete på hesterygge i kamp mod tanks. De amerikanske soldater rejser den lange vej hjemme fra, til uvante omgivelser i Afganistan hvor de i undertallet 5.000 til 1 kæmper på hesteryggene for at vinde over taleban.

Med Chris Hemsworth i hovedrollen og flere andre kendte og dygtige skuespiller i filmen, gør det filmen utrolig spændende i de mange kampscener i filmen. Filmen kan på mange måder sammenlignes med en nyeretidsfilm af The Patriot med Mel Gibson, da den på sammen måde formår at samle publikum om en film, som handler om blod, sved og tårer, samt det at beskytte sit land og være en rigtig patriot.

Filmen får: ★★★★★✫

maxresdefault

Endelig kom den – Det sidste afsnit af i alt 3 film fra Fifty Shades rækken. Det har været en film som der har været længe ventet, da den ligesom skulle formå at samle afsluttet historien om Anastasia og Christian. Det må man sige at den sidste film i den grad gør. Uden at sige for meget, så formår filmen til sidst, at samle de 2 tidligere film og gør dem meningsfulde for helhedsindtrykket i den sidste film. Dette fungere ved at musikken fra den første film bliver afspillet og der kommer små udpluk fra de tidligere 2 film. En fantastisk måde at samle filmene på.

I Fifty Shades – Fri, er tiden endelig kommet, hvor den unge Anastasia Steele skal giftes med sin mystiske mangemillionær-kæreste, Christian Grey – Eller også kaldt Mr. Grey. De bliver et liv i luksus for den nye Mrs. Grey, men det bliver samtidig også et liv i offentlighedens skue, hvilket medfølger trusler og farer, som skal vise sig at blive en lang og sej kamp for Ana.

Filmen har med sine fantastiske actionscener i det tredje og sidste kapitel gjort, at filmen har løftet sig en stjerne pga. det har været med til at gøre filmen endnu mere spændende og fangende. Derudover er brugen af humor i det sidste kapitel også blevet betydeligt bedre.

Filmen får: ★★★★✫✫

hodja_fra_pjort_-_2x50

Jeg er et af de børn som er vokset op med Ole Lund Kirkegaards fantastiske fortællinger. Der har været alt fra Otto har et næsehorn til Gummi tarzan. Men nu er der endelig kommet en filmatisering af en af de bedste børnebøger som han har skrevet – Nemlig Hodja fra Pjort.

Animationsfilmen ‘Hodja fra Pjort’ er baseret på den populære børnebog af samme navn, som Ole Lund Kirkegaard skrev tilbage i 1975. Bogen har været elsket af danskerne igennem flere gennerationer og nu er det altså tid til at filmen skal fange den nyeste generation gennem denne fantastiske filmatisering.

Hodja får tilbudt et flyvende tæppe mod at hente tæppehandlerens barnebarn. Hvad Hodja ikke ved, er, at tæppet tilhører den onde sultan, som vil gøre alt for at få sit flyvende tæppe tilbage. På rejsen møder han pigen Smaragd, der viser, hvordan man klarer sig i en stor by. Desværre er Smaragd skyld i, at Hodja mister tæppet, så sammen må de trodse mange farer for at skaffe det tilbage. Hvem er hende Smaragd og hvem er mon tæppehandlerens barnebarn? Det vil jeg lade jer om at se. Filmen kan anbefales til både børn og voksne.

Filmen får: ★★★★✫✫