Filmanmeldelse; Den skyldige

Simone og jeg var søndag i biografen i Holstebro, for at se den nye danske spændingsfilm ‘ Den skyldige ‘. Vi havde begge glædet os utrolig meget til at se filmen, efter at vi havde set traileren. Vi var begge enige om at filmen så utrolig spændende ud, så den skulle ses!

Den danske spændingsfilm ‘ Den skyldige ‘ følger politibetjenten Asger Holm, der besvarer et 112-opkald fra en kidnappet kvinde. Da røret bliver lagt på, står Asger tilbage med få spor, en potentielt dødbringende sag, med tiden og sine kollegaer imod sig. Asgers job er dog kun at besvare telefonopkald, fra de danskere som er i nød. Men det afholder ham ikke fra at gå ind i jagten på kidnapperen, som han ser som sin pligt. Men snart går det op for betjenten, at der er mere på spil, end han først lige havde regnet med. Hvem er den skyldige?

Ja hvem er den skyldige? Jeg vil råde folk til at tage et smut i biografen og se filmen. Den er intet mindre fantastisk. Aldrig har jeg sat i en biograffilm og holdt mig så længe, fordi der var en film man bare ikke ville gå glip af. Jeg synes det er fantastisk, endelig at se en dansk produceret film som kan være så nervepirrende og spændende, som ‘ Den skyldige ‘ er. Til trods for at filmen foregår på den samme location hele vejen gennem filmen, så formår filmen alligevel at skabe nogle billeder af hvordan tingene ser ud på den anden side af røret.

Filmen får: ★★★★★✫ for at være så godt instrueret, så spændende og med de helt rigtige skuespillervalg.