Første dag til Herning Rocker!

Filmanmeldelse; I Feel Pretty

i-feel-pretty-header

Simone og jeg var igår i Scala Holstebro, som er vores lokale biograf. Vi skulle simpelthen ind og se den nye biograf film ” I Feel Pretty ” som vi havde set trailer til og på baggrund af det, synes at filmen så rigtig sjov og god ud. Det må man bestemt også sige at filmen var.

” I Feel Pretty ” handler om Renee, som er en helt almindelig newyorker pige i  start 30erne, som drømmer om et glamourøst arbejde og den store kærlighed. Men ligesom mange andre kvinder, så lider hun desværre af så lavt et selvværd, at hun aldrig lykkes med noget af det hun drømmer om. Men Renee er overbevist om, at hendes liv ville blive bedre, hvis bare hun var smukkere. En drøm som kan relatere sig til virkelighedens kvinder og de mange idealer omkring kropsmål, på baggrund af hvad man ser og hører i medierne og hvordan ” en rigtig model ” bliver fremstillet. Men så sker det! En dag slår Renee hovedet til en spinning-time, og da hun vågner, ser hun pludseligt sig selv som toplækker selvsikker tøs. Det nye ”forvrængende” selvbillede betyder, at Renee fra dag til dag opnår en selvtillid ud over det sædvanlige, der på rekordtid giver hende en kæmpe forfremmelse, nye smarte veninder og opmærksomhed fra alle de mænd, der plejede at ignorere hende. Men midt i hendes selvrealisering mister Renee også langsomt kontakten til, hvem hun var engang, samt de piger som var hendes rigtige veninder. Men rundt om hjørnet venter øjeblikket, hvor Renee opdager, at hun udadtil er den samme pige som hun altid har været.

Filmen er helt bestemt værd at tage i biografen at se. Snup din veninde eller kæreste under armen og få et godt grin. Filmen får: ★★★★★✫