Filmanmeldelse; Den skyldige

Filmanmeldelse; Love, Simon

Simone og jeg var i søndags i biografen, for at se den nye ungdomsfilm ” Love, Simon “. Det var en film som vi havde set trailere til og egentlig synes at det virkede til at være en rigtig god film. Den er nok mest henvendt til piger, men jeg synes egentlig også at filmen var ret god og at den havde et rigtig godt budskab, om at man ikke skal holde sig tilbage med de tanker og følelser som man har.

Filmen ” Love, Simon ” handler om teenageren Simon og hans forsøg på at springe ud som homoseksuel på den helt rigtige måde. Han lever et almindeligt teenageliv som del af en vaskeægte kernefamilie i en amerikansk forstadsområde, hvor han også hænger ud med sine ligeså almindelige venner. Hverdagen går med at klare sig smertefrit gennem gymnasiet, samt med at hænge ud sammen med vennerne. Men på trods af den omfattende støtte på hjemmefronten, fra vennerne og i skolen bærer Simon på en stor hemmelighed. Simon er nemlig homoseksuel, men har endnu ikke haft lyst til at dele det med andre. Det ændrer sig dog, da den anonyme blogger under navnet Blue vælger at springe ud på skolens fællesblog. Nu bliver Simons mission at finde frem til, hvem Blue er, samt at komme ud af skabet på den helt rigtige måde. Men ikke alt går som planlagt.

Resten må i gætte jer til, eller selv tage ind i biografen for at finde ud af!

Filmen får: ★★★★✫✫ fordi den er rigtig god og at skuespillerne spiller rigtig godt. Filmen formår at løfte et tabu, som der bør sættes mere fokus på blandt unge mennesker. Hvorfor er det kun homoseksuelle der skal springe ud og ikke også hetero?