Lækre smoothies!

Filmanmeldelse; The Equalizer 2

Simone og jeg, var igår i biografen for at se den nye efterfølger til The Equalizer fra 2014. Simone har aldrig set den første film, men det har jeg til gengæld. Det satte lidt den nye film på prøve, for om man kunne se den uden at have set den første film. Og ja, det kan man! Filmens hovedperson er Denzel Washington, som er kendt for at være en af de bedste skuespillere der findes. Det skuespillergen, må siges at smitte af i både den ældre Equalizer film, men i den grad også i den nye. Det at han har rollen som hovedpersonen, gør bare noget ved filmen, som gør den endnu bedre end hvis den var spillet af en anden.

Action-thrilleren ” The Equalizer 2 “, har som sagt Denzel Washington som hovedperson, hvor han er tilbage som den forhenværende agent Robert McCall. McCall har denne gang skiftet sit job i byggemarkedet ud med livet som taxa-chauffør. Men da en gammel ven fra CIA dør, drages han ind et hensynsløst og drabeligt hævntogt, for at finde den eller de personer, som står bag drabet på hans ven. Det er en film med utrolig mange spændende action scener, hvor man ser hvordan McCall på forskellig vis, bringer sin hævn over de nådesløse mennesker. Samtidig møder han en gadeknægt, som han hjælper til at komme ud af de beskidte gademiljø. På en måde, ser jeg det lidt som om at McCall ser sig selv i denne knægt og prøver at hjælpe ham af en anden vej, end han selv ville have gået som ung.

Filmen var ind imellem lidt langtrukket. Men det ændrer ikke på at den var spændende og god instrueret. Den ender derfor med ★★★★✫✫.