Mit helt nye rod-bord af rosentræ!

Filmanmeldelse; The Meg

Simone og jeg var igår i Scala Holstebro, som er vores lokale biograf, for at se den helt nye film ” The Meg “, som lige har haft premiere. I filmens hovedrolle sidder Jason Statham, hvilket var det som tiltalte os mest for at komme ind og skulle se filmen. Vi havde set et par trailere for den og egentlig skudt filmen ned igen, fordi at vi i første omgang ikke synes den virkede så interessant. Men efter at have set trailere for den i biografen, så blev vi enige om at vi skulle se den.

I hajfilmen ” The Meg ” bevæger en ubåd sig ned i ukendt territorie under selveste Marianergraven, for at udforske nye sider af Stillehavet og for at stille en ny rekord for det dybeste sted på kloden. Men hvad de ikke ved, er at her lever en såkaldt Megalodon, som er en forhistorisk kæmpe haj. Den 20-25 meter lange haj burde ifølge videnskaben havde været uddød i millioner af år, men med ekspeditionen møder menneske og monster for første gang hinanden, da hajen bryder sig op gennem Marianergraven og møder ekspeditionens platform. Snart er fartøjets besætning i livsfare og hele ekspeditionen er ved at rasle fra hinanden. I desperation tilkaldes den berygtede dybhavs- og redningsekspert Jonas Taylor ud for at redde mandskabet. Taylor har nemlig tidligere mødt det rædselsvækkende haj, hvorefter alle beskrev ham som vanvittig og sindsyg. Nu sætter han igen livet på spil, for at rede de nysgerrige mennesker.

Filmen får: ★★★★★✫ fordi den er rigtig god og at skuespillerne spiller rigtig godt. Man følger intenst med i filmen og den indeholder rigtig mange spændende scener.