--- - Hvad går jeg og laver? - --- Hvor bliver blogindlæggene af?

Filmanmeldelse; Johnny English – Slår til igen

Jeg har her til aften været inde og se den nye ‘ Johnny English ‘ film sammen med Simones papfar i Scala-biografen i Holstebro, eftersom at Simone skulle på arbejde og det her var en film som lige noget for både ham og jeg. Det er den nyeste i rækken af en serie sjove film, som har Rowan Atkinson som hovedperson. De fleste af jer, kender ham nok fra Mr. Bean. Men med Johnny English, er man sikker på at få et ligeså sjovt blik på ham, som man ville få af ham, hvis han skulle spille Mr. Bean igen. Jeg havde store forventninger til filmen, især ift. de tidligere Johnny English film, som jeg altid har synes var hylende morsomme og utrolig spændende. Disse forventninger må jeg sige, at der er blevet indfriet – For den nye er mindst ligeså god som foregængerne.

Spion-komedien ‘ Johnny English – slår til igen ‘ er den tredje film i serien, om den klodsede hemmelige agent. Rowan Atkinson er tilbage i hovedrollen, som han oprindeligt spillede i den første Johnny English film og efterfølgeren ‘ Johnny English – født på ny ‘. Efter at et cyber-angreb afslører identiteterne på alle undercover agenter i Storbritannien, tvinges den gamle agent Johnny English ud af sin pension og rolle som folkeskolelærer, for at jage hackeren og redde England. Men som et led i hans mission, må Johnny finde sig til rette med den nye teknologi, for at kunne fuldføre hans mission – Her i blandt virtual reality og mobiltelefoner. Johnny English er en mand med meget få færdigheder og en tendens til at gøre sig selv til grin. Alligevel formår han at sejre, da hans klodsethed overvinder fjenden.

Filmen er helt klart en biograftur værdig! Den får ★★★★★☆.