Filmanmeldelse; Johnny English - Slår til igen

Koncert med Juncker på Fermaten

Jeg var i lørdags til formiddagskoncert på Fermaten i Herning, sammen med min familie. Vi var inde og høre Juncker, som de færreste af jer nok kender. Juncker var meget kendt for omkring 10 år siden, hvor han blandt andet udgav nummeret ” Mogens og Karen “. Jeg var helt vild med Juncker da jeg var mindre, men havde aldrig haft muligheden for at opleve en af hans koncerter. Han er for nyligt begyndt at være mere fremme igen, hvilket har betydet at chancen for at kunne høre ham live, er kommet igen. Det er en chance som simpelthen ikke skulle spildes. Både fordi at hans musik er rigtig godt, men også for at se tilbage på nogle af de gode minder fra min barndom.

Jeg kommer selv fra Holstebro af, men fandt så ud af at han skulle spille i Herning, hvor jeg både går i skole og arbejder – Det er heldigvis ikke andet end 25 minutter på en motorvej væk. Han skulle spille på spillestedet ” Fermaten “, hvor jeg tidligere har været for at høre Folkeklubben, som uden tvivl er mit favorit band. Man kan på mange måder drage paralleller mellem Folkeklubben og Juncker, hvis man skal se på deres musik stil- og genre. Der hersker ihvertfald ingen tvivl om, at det er meget rødt – Altså, når det kommer til de politiske emner som debateres i form af deres sange. Selv er jeg på den stik modsatte side og er meget blå. Men på trods af det, indeholder både Folkeklubben, men også Junckers sange nogle rigtige vigtige emner omkring samfundet. Fx. tager ” Mogens og Karen ” emnet om naboskab op. Hvordan er naboskabet ændre sig hen over årene, mens at vi er blevet mere og mere digitaliserede og i særdeleshed også mere varsomme med hvem vi lukker ind.

Ihvertfald så kan jeg med gode ord sige, at koncerten var en oplevelse værd. Det var rigtig spændende både at se Juncker selv, men også at høre hvordan hans live-performance var. Ihvertfald gjorde han det rigtig godt og det var en god oplevelse, som ligesom var med til at runde den manglende brik, i den interesse som jeg havde for hans musik som barn. Tak!!