Filmanmeldelse; Ternet Ninja

Filmanmeldelse; The Mule

Jeg var forleden dag i biografen sammen med Simone, i anledning af at vi ville have en hyggelig aften uden stress. Så vi startede aftenen ud, med at tage ud også spise på en rigtig god restaurant i Holstebro, hvorefter at vi tog i biografen, for at se den nye biograffilm ” The Mule “. Filmen var faktisk imponerende god. Normalt er jeg ikke til de typer film, som Eastwood spiller med i. Men efter at have set trailerne til ” The Mule ” og været inde og læse lidt mere om filmen, synes jeg egentlig at den virkede meget spændende.

Filmen handler om den gamle krigsveteranen Earl Stone, som i sin høje alder af 90, vælger at kaster sig ud i at begynde med at smugle narko. Earl er meget tæt på at blive ruineret, da hans blomsterforretning og avlsplantage, står til at gå på tvangsauktion. Så da Earl får tilbudet om et job som kurér for et mexicansk narkokartel, accepterer han de betingelser som der nu ellers følger med sådan en type job. Jobbet er farligt, men det går rigtig godt for alle parter, hvor det ender med at Earl bliver deres favorit kurér. Bare lige indtil at Earl kommer under overvågning af agent Colin Bates, som vil sætte en stopper for smuglingen. Hvad denne agent ikke ved, er at kuréren ” Tata ” er den 90-årige Earl.

Filmen var rigtig god og havde en masse spændende plots. Men den kunne til tider godt føles en anelse langtrukket. Men det utrolige gode skuespil og den sjove twist mellem Earl og de mexikanske narkosmuglere, trækker alligevel filmen op på ★★★★☆☆.