En dag på Aarhus universitet

Filmanmeldelse; Angel Has Fallen

Jeg var i sidste uge i biografen, for at se den nyeste film i rækken af “Has Fallen” filmene. Jeg har tidligere været i biografen for at se den 2. film i rækken ” London Has Fallen “, hvilket var en film som jeg synes var rigtig god. Jeg havde derfor store forventninger til den nye film i rækken. De 2 tidligere film har været præget af god aktion og film som man er blevet slugt godt ind i, fordi de har formået at være så spændende.

“Angel Has Fallen ” er som sagt den tredje film i serien om den hårde agent Mike Banning, som efter den forrige film er blevet en af præsidentens tætteste Secret Service-agenter, hvor han i den nye film er blevet ældre og står til en forfremmelse som chef for Secret Service. På en ellers afslappende fisketur med præsidenten, bliver præsidenten offer for et attentatforsøg med droner, og gerningsmændende formår at lede beviserne over på Mike Banning, så det fremstår, som om Banning står bag. Mike Banning må derfor undslippe både FBI og sine egne kolleger eftersøgning efter ham, for at rense sit egent navn og finde frem til de egentlige gerningsmænd, som har forsøgt sig med attentatet mod præsidenten.

Filmen formår at være ligeså spændende og medrivende som de tidligere film, men denne her gang med den vinkling, at Mike Banning skulle være gerningsmanden. Så man ser filmen fra en ny vinkel, hvilket formår at adskille filmen fra de tidligere og sætte nyt liv i serien.

Filmen får af mig: ★★★★★☆.